Suplement Magnezu - na serce, bolesne skurcze, oraz poprawę pamięci i koncentracji.

Magnez jest makroelementem pełniącym wiele funkcji w ciele człowieka. Spożywanie go w odpowiednich ilościach jest bardzo ważne, jednak Magnez w pożywieniu ulatnia się podczas obróbki termicznej, tracimy wówczas nawet do 70% tego pierwiastka. Suplementacja Magnezem może przynieść wiele korzyści zdrowotnych. Stosując, np. Cytrynian Magnezu w tabletkach możemy skutecznie pozbyć się bolesnych skurczów mięśni, poprawić pamieć i koncentrację, zredukować stres, poprawić odporność, zapobiec chorobom serca i układu kostnego.

Właściwości Magnezu.

Magnez jest niezmiernie ważny składnikiem mineralnym w życiu człowieka. Stanowi on ponad 0,01 masy ciała - jest więc makroelementem. W ludzki organizmie Magnez pełni wiele istotnych funkcji. Jedną z nich jest jego wpływ na mięśnie. Magnez przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mięśni, poprzez oddziaływanie na neuroprzekaźniki w układzie nerwowym. Oprócz tego pomaga w optymalizowaniu poziomu Wapnia. Magnez odpowiada za rozkurcz mięśni, natomiast Wapń wspiera ich skurcz. Nie bez powodu Magnez jest znany jako preparat na skurcze. Dzięki swojemu wpływowi na regulowanie poziomu Wapnia, Magnez przyczynia się do zachowania mocnych i zdrowych kości oraz zębów, zapobiegając osteoporozie. Dodatkowo Magnez może wpłynąć na zwiększenie aktywności witaminy D, która wspiera odporność i wchłanianie Wapnia. Magnez jest też jednym z istotnych składników w produkcji energii. Wspiera on też również prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, w tym poprawia działanie mózgu, myślenie, koncentrację i pamięć. Magnez działa również kojąco łagodzi stres, uspokaja i zmniejsza nadpobudliwość. Poza tym Magnez bierze udział w wydzielaniu się hormonu inuliny, metabolizmie węglowodanów oraz poprawia trawienie i chroni przed toksynami z pożywienia. Magnez ma też swój udział w procesach układu krwionośnego, mianowicie hamuje on powstawanie zakrzepów, reguluje ciśnienie krwi, zapobiega chorobom serca. Ponadto Magnez dla kobiet może łagodzić napięcie przedmiesiączkowe, ból menstruacyjny.

Odwieczne pytanie - Jaki jest najlepszy Magnez?

Gdy już zdecydujemy się na suplementację tego makroelementu i będziemy chcieli zakupić magnez w tabletkach warto wiedzieć jaka forma Magnezu jest najlepsza. Wybierając najlepszy Magnez powinniśmy kierować się jego przyswajalnością i tym czy jest on bezpieczny dla organizmu.

Chlorek Magnezu - to związek nieorganiczny, jednak nie odgrywa to istotnej roli, ponieważ jest to bezpieczna i dobrze przyswajalna forma Magnezu. Chlorek Magnezu poleca się sportowcom i osobom mającym problemy ze snem. Może on też znaleźć swoje miejsce w leczeniu depresji oraz cukrzycy. Nie zaleca się go osobom mającym problemy z nerkami.
Cytrynian Magnezu - jest jedną z najpopularniejszych form magnezu. Jego wchłanialność sięga, aż 90% plasując go na pierwszym miejscu w tej kwestii. Jednak Cytrynian Magnezu skierowany jest głównie dla osób mających problemy z zaparciami, ponieważ jako kwas cytrynowy ma on silne działanie przeczyszczające.
Jabłczan Magnezu - połączenie kwasu jabłkowego wraz z Magnezem. Odgrywa on istotną rolę w syntezie ATP. Jabłczan Magnezu sprawdzi się świetnie u osób odczuwających ciągłe zmęczenie i z problemami mięśniowymi.
Mleczan Magnezu - sól magnezowa kwasu mlekowego, związek organiczny. Mleczan Magnezu skutecznie wspiera odpowiednie działa organizmu zwalczając uczucie zmęczenia, napięcie mięśniowe, redukując stres i poprawiając krzepnięcie krwi. Jego absorpcja sięga 80%.
Taurynian Magnezu - to kolejna dobrze przyswajalna forma Magnezu, będąca połączeniem Tauryny i Magnezu. Osoby mające problemy z układem sercowo naczyniowym i nerwowym spokojnie mogą sięgać po Taurynian Magnezu.
Glicynian magnezu - najbezpieczniejsza forma Magnezu, który łączy się z Glicyną, aminokwasem, który bierze udział w syntezie białek. Chelat Magnezu, bo to tak jest on inaczej nazywany bardzo dobrze się wchłania koi stres i pomaga z problemami ze snem.
Askorbinian Magnezu - jest nieorganiczną formą magnezu, która jest bezkwasową formą Witaminy C i magnezu. Zaletą tego Magnezu jest poprawa odporności i odpowiedniego funkcjonowania układu nerwowego.
Tlenek Magnezu - jest to słabiej przyswajalna forma Magnezu. Powinno się go stosować podobnie jak Cytrynian Magnezu przy zaparciach oraz problemach trawiennych.
Stearynian Magnezu - w jego skład wchodzą stearynowy kwas tłuszczowy i jon magnezu. Jest to naturalny związek występujący w postaci tabletek, proszku czy kapsułek.
Węglan Magnezu - nieorganiczny związek, który sprawdzi się idealnie u osób mających problemy z refluksem żołądka i niesprawnością. Stosowany często przy drętwieniu i skurczach mięśni, jego wchłanialność jest jednak niska i wynosi około 30%.
Siarczan Magnezu - inaczej nazywany jako sól EPSOM. Można go stosować zarówno jako Magnez w tabletkach, jak i dodawać w formie proszku do kąpieli. Jest ona łatwy w przedawkowaniu więc stosując go w formie tabletek należy uważać, a podczas kąpieli sprawdzić pierw czy nie występują reakcje alergiczne. Zaleca się go sportowcom i na siniaki, skręcenia i ból mięśni.
Wodorotlenek Magnezu - jako nieorganiczny związek chemiczny, stosowany jest często w celu zniwelowania zgagi, niestrawności oraz zaprać.

Zapotrzebowanie na Magnez.

Zapotrzebowanie na Magnez zmienia się wraz z wiekiem, zależne jest również od innych czynników takich jak płeć czy aktywność fizyczna. Potrzebna ilość Magnezu do właściwego funkcjonowania zmienia się również u kobiet podczas ciąży. Zalecana dawka Magnezu dla dzieci wynosi: niemowlęta 30 mg, od 5 miesiąca do 1 roku życia 70 mg, od 1 do 3 roku życia 80 mg, od 4 do 9 roku życia 130 mg, od 10 do 12 roku życia 240 mg. Zapotrzebowanie u młodzieży i dorosłych: mężczyźni od 13 do 18 roku życia 410 mg, zaś kobiety od 13 do 18 roku życia 360 mg, mężczyźni od 19 do 30 roku życia 400 mg, kobiet od 19 do 30 roku życia 310 mg, mężczyźni i kobiety po 31 roku życia kolejno 420 mg i 320 mg. Konieczna dawka Magnezu do prawidłowego funkcjonowania podczas ciąży wynosi: kobiety do lat 19 - 400 mg, powyżej 19 roku życia - 360 mg.

Niedobór Magnezu - skutki i przyczyny.

Jako, że Magnez bierze udział w wielu procesach zachodzących w naszym organizmie to oznak niedoboru tego pierwiastka może być bardzo wiele. Na niedobór Magnezu mogą wskazywać takie czynniki jak: bolesne skurcze mięśni, ból i zawroty głowy, osłabienie, rozdrażnienie, problemy z koncentracją, biegunka, drętwienie i mrowienie kończyn, łamanie się paznokci, migrena, zaburzenia snu czy lęki. Długotrwały niedobór Magnezu może prowadzić do wystąpienia zakrzepów, arytmii serca, nadciśnienia, osteoporozy, miażdżycy, kamicy nerkowej, depresji lub astmy. Ponadto niewystarczająca ilość Magnezu w diecie może skrócić czas trwania ciąży, a nawet prowadzić do poronień. Więc przyszłe matki powinny zwracać szczególna uwagę na poziom Magnezu w diecie. Na niedobór Magnezu szczególnie narażone są osoby długotrwale się odchudzające, ciężko pracujące fizycznie, uczniowie i osoby pracujące umysłowo, narażone na nadmierny stres oraz kobiety w ciąży i te w okresie przekwitania.

Najlepsze źródła Magnezu, czyli w czym jest Magnez.

Dbanie o dostarczanie odpowiedniej ilości Magnezu w diecie jest szczególnie ważne. Jednak często dostarczenie wystarczającej dawki z pożywienia jest bardzo trudne. Mimo, że Magnez występuje w wielu produktach spożywczych to poddając je obróbce termicznej tracą one od 30 do nawet 75% tego cennego pierwiastka. Dlatego często koniecznym jest stosowanie Magnezu w tabletkach, który skutecznie uzupełni braki Magnezu w diecie. Jako, że na rynku dostępne jest wiele form magnezu, w tym cytrynian magnezu, chlorek magnezu, jabłczan magnezu możemy wybrać odpowiedni dla nas suplement diety. W diecie natomiast najlepszymi źródłami Magnezu są otręby pszenne, kasza gryczana, soja, fasola biała, migdały, pistacje, orzechy laskowe, płatki owsiane, ryż brązowy, pietruszka, kakao, sezamki, mintaj czy śledź.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl